V regionu jsou prý dvě silnice smrti a další dvě k tomu mají blízko

V regionu jsou prý dvě silnice smrti a další dvě k tomu mají blízko
Foto: sal  /  Část úseku z Uherského Ostrohu směrem do Blatnice pod sv. Antonínkem patří podle mezinárodní organizace EuroRAP na novou mapu silnic smrti. Policie se tomu diví.
Slovácko Zprávy 19 / 11 / 2014

Že bude celkem 19,6 kilometru cesty napříč buchlovskými kopci patřit v novém přehledu silnic smrti mezi patnáct nejrizikovějších úseků v zemi, to se dalo předpokládat. Ale že je v regionu ještě mnohem nebezpečnější místo, to je velké překvapení. Podle výsledků mezinárodního projektu EuroRAP jde o 4,6 kilometru dlouhý úsek silnice I/71, který vede z Uherského Ostrohu přes železniční přejezd směrem do Blatnice pod Svatým Antonínkem a končí na hranici Zlínského a Jihomoravského kraje.
Cesta lemovaná stromy s několika zatáčkami patří v přehledu, který minulý týden zveřejnil český ÚAMK, dokonce na čtvrté místo republikového žebříčku. Rizikový průtah buchlovskými kopci je v tabulce na patnáctém místě.
Riziková mapa je dílem mezinárodní neziskové organizace EuroRAP, která vznikla v Belgii a slučuje jak motoristická sdružení, národní a regionální správce pozemních komunikací, tak investory nebo komerční organizace. Program EuroRAP využívá vstupní data o silniční síti a eviduje nehody s úmrtím nebo vážným zraněním. Cíl je jasný, identifikovat a popsat úseky s vysokým bezpečnostním rizikem.
Proto je záhadou, jak se silnice I/71 dostala do přehledu, když v policejních statistikách za poslední tři roky není jediný záznam o vážné nehodě. „Na této cestě nedošlo v letech 2012 a 2013 k žádné nehodě. Letos se zde dvě auta srazila s přebíhající zvěří,“ potvrdila Milena Šabatová, inspektorka a mluvčí hradišťské policie. „Na křižovatce v Uherském Ostrohu sice letos došlo k těžké nehodě motorkáře, ta se ale stala na silnici, která ústí na I/71. Takže z hlediska našich statistik se nejedná o nebezpečný úsek,“ doplnila inspektorka.
Z jakých statistik EuroRAP vycházel? „Mapování probíhá vždy po třech po sobě jdoucích letech, aby byl snížen vliv nahodilých extrémů v nehodovosti v jediném roce,“ uvádí zpráva ÚAMK, kterou má redakce k dispozici. „Postup je založen na porovnání počtu nehod na silničním úseku o průměrné délce zhruba dvacet kilometrů s dopravním výkonem, který přenáší v takzvaných vozokilometrech. To znamená, že úsek o určité délce s 20 nehodami a intenzitou 10 000 voz./24 hodin bude mít desetkrát vyšší riziko než úsek o stejné délce a počtu nehod, kde projede 100 tisíc vozidel za 24 hodin.“
Riziková mapa EuroRAP tak účastníkům silničního provozu ukazuje, jaké je na daném úseku riziko, že se stanou součástí nehody se smrtelnými nebo vážnými následky. Oba místní úseky jsou vyobrazeny černou barvou. Červená, která označuje cesty se středně vysokým rizikem, patří v regionu silnicím k hraničním přechodům ve Starém Hrozenkově (I/50) a Strání-Květné (I/54).

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace