Veletiny chtějí podchod pod mezinárodní E50

Veletiny chtějí podchod pod mezinárodní E50
Foto: ara  /  Kdo tam bude rychleji? - Křižovatka ve Veletinách je problémová jak pro chodce, tak pro motoristy. Čekání se na ní nevyhne nikdo. Pěším má ulevit podchod.
Veletiny Zprávy 19 / 02 / 2015

Žádný semafor, ale podchod má pomoci lidem, kteří ve Veletinách čekají často dlouhé minuty na nechráněné křižovatce silnice číslo 0519 s mezinárodní a velmi rušnou E50. Ulevit pěším, kteří tudy chodí nejen na vlakovou zastávku do Hradčovic, to je velký úkol pro nové vedení Veletin. Starosta Tomáš Trtek řadí vybudování podchodu pod frekventovanou silnicí mezi tři klíčové investice své obce.
„Zatím jde jen o záměr, vyprojektováno ještě nic není. Nyní se musíme zaměřit především na výkupy pozemků. Proto dosud nemáme ani hrubý odhad nákladů nebo časovou posloupnost chystané akce. Vznik podchodu je dlouhodobým úkolem celého volebního období,“ vysvětluje nový starosta Veletin.
Na žebříčku důležitosti má podchod zatím postavení na třetím místě. O příčku výš je akce, která je rovněž spojena s bezpečností u silnice E50. „Chceme zvýšit bezpečí chodců na křižovatce u benzinové čerpací stanice,“ upozorňuje Tomáš Trtek. „V plánu je nové osvětlení, chodník a ve spolupráci s Ředitelstvím silnic Zlínského kraje i označení samotné křižovatky. Ale i zde jsme zatím jen ve fázi příprav. Jisté je pouze to, že půjde o práce na etapy. Snížit náklady by nám pak mohla dotace, kterou se pokusíme získat.“
Úkolem číslo jedna, se kterým už v obci začali, je zrušení černé skládky v místní části Na podkopčí. „Na odstranění letitého problému pracujeme už od prvního lednového týdne prvními ořezy křovin. Revitalizace rozlehlého žlebu, kam se navážel odpad snad padesát let, nebude otázkou několika měsíců. Předpokládáme, že uvedení místa do původního stavu potrvá až tři roky,“ shrnul starosta Tomáš Trtek. Poukázal přitom na fakt, že vyřešení problému s ukládáním odpadů už Veletiny mají za sebou. Od loňského října tady funguje nový sběrný dvůr. Likvidace černé skládky si vyžádá zhruba 1,7 milionu korun, celou částku bude platit obec z vlastní pokladny.

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace