Veselský přístav už nebude v nové sezoně největší

Veselský přístav už nebude v nové sezoně největší
Foto: ara  /  Veselský přístav ztratí v novém roce přívlastek největšího kotviště na Baťově kanálu.
Veselí nad Moravou, Petrov Zprávy 05 / 11 / 2014

Dvě velkokapacitní a třiačtyřicet menších plavidel bude od příští sezony na Baťově kanálu kotvit ve zbrusu novém přístavu, který od poloviny října roste v Petrově. Místo s největším počtem lodí se tak přesouvá z Veselí nad Moravou, jež se dosud pyšnilo přívlastkem „největší přístav na Baťově kanálu“. V Petrově mohlo dosud kotvit pětadvacet lodí. Rozšiřovat by chtěli také ve Veselí, zde však úpravám brání kratší úvazová hrana. Pokud by u ní přistály dvě větší lodě, prostor by pak už zbyl jen pro dvacet menších.   
Kde se našly prostory v Petrově? Rypadla se tady 17. října zakousla do dlouhodobě nevyužívaného pozemku vedle kanálu. Stavbu, jejíž náklady se možná vyšplhají až na částku 35 milionů korun, financuje Státní fond dopravní infrastruktury, na obci zůstane vybudování nového parkoviště a příjezdové cesty.
Začátek prací si nenechal ujít ani Lubomír Fojtů, nový šéf Ředitelství vodních cest ČR, investora projektu. „Jsem rád, že plním slib, který jsem před rokem na Baťově kanále krátce po mém jmenování do funkce vyslovil. Začíná stavba nového moderního přístavu, který přinese zcela nové podmínky pro bezpečné kotvení lodí, uvedl ředitel Fojtů.
Chystaných změn je několik. „V přístavu budou moci stát lodě déle než v současnosti, takže turisté pohodlně navštíví obec i okolí. Lodě se budou moci napojit na elektrickou síť, čerpat pitnou vodu a zajištěn bude také odběr odpadních vod či komunálního odpadu. V přístavu bude také umožněno bezpečné tankování pohonných hmot a do budoucna se uvažuje o pořízení jeřábu na zvedání lodí z vody,“ vypočítal Jan Bukovský, mluvčí investora.
Startem stavby v Petrově skončila letošní plavební sezona. Kanál přehradí dočasná hrázka a úsek kolem přístavu bude až do dubna 2015 bez vody. Do začátku nové sezony vznikne kolem přístavu nová hráz a ocelová mola. Kanál by se měl znovu napustit tak, aby byl od v květnu opět splavný.
Ředitel Lubomír Fojtů prozradil, že v dalších plánech rozvoje Baťova kanálu je jeho prodloužení severním i jižním směrem. „Napojení na Hodonín vyžaduje postavit plavební komoru Rohatec a rozšířit osm set metrů starého kanálu. Na tyto stavby už bylo letos v září vydáno územní rozhodnutí,“ uvedl Fojtů. A dodal, že územní rozhodnutí na plavební komoru Bělov, která zpřístupní Kroměříž, je zatím závislé na vydání výjimek z ochrany chráněných druhů živočichů.
Ředitelství vodních cest ČR připravuje do budoucna výstavbu i dalších přístavů, například Napajedla - Pahrbek. Zde je však příprava na samém počátku.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace