VÍME PRVNÍ: Obce na Slovácku děsí návrat kamionů. Za cestu na Slovensko se má od ledna platit!
Foto: web, koláž DOBRÉHO DNE / Pokukd se současný scénář nezmění, kamiony začnou od ledna 2020 opouštět kvůli mýtnému hlavní tah zobrazený na mapě a vrátí se na cesty protínající slovácké obce.
Ministr dopravy Vladimír Kremlík prosazuje zavedení mýtného také na silnicích I. tříd. A třebaže krajům, které požádaly o nulovou sazbu, slíbil blíže neurčenou kompenzaci, v obcích si už dnes lámou hlavy nad tím, jak se vyrovnají s kamiony pod okny. Vozy s tonáží nad 3,5 tuny se dnes obcím vyhýbají právě díky silnicím nejvyšší třídy. Zpět na místní silnice by se mohly vrátit už 1. ledna 2020.
Jaký je pravděpodobný scénář?
Rozšíření mýta se od 1. ledna následujícího roku 2020 v našem regionu týká zhruba 65 kilometrů dlouhé trasy silnice I/50 v úseku od hranice Jihomoravského a Zlínského kraje až po státní hranici se Slovenskem. Konkrétně jde o cestu Kožušice - Střílky až do Starého Hrozenkova - Drietomy, přibližuje Adéla Kousalová, mluvčí Zlínského kraje. A dodává, že hejtmanství patří k těm, které po Kremlíkově ministerstvu požadují nulovou sazbu, a to na Uherskohradišťsku i Brodsku. Zlínský kraj požaduje zpoplatnění nulovým mýtem pro úsek silnice od křižovatky I/50 a I/50H u Starého Města - kolem Uherského Hradiště a Uherského Brodu - až po křižovatku silnice I/50 a III/4981 u obce Bánov.
Pokud se tak nestane, kamiony se na cestě na Slovensko začnou vyhýbat placení sjezdem na silnice nižších tříd. Obce by se tak vrátily do časů, kdy ještě neexistovala silnice I/50 ze Starého Města směrem do Uherského Brodu ani obchvat Bánova.
VÍCE ČTĚTE V PONDĚLNÍM VYDÁNÍ NEBO PLACENÉ VERZI TÝDENÍKU DOBRÝ DEN S KURÝREM