Všezvěd překlene Olšavu letos, Všudybud se přidá za rok
Foto: iDobryDen.cz
Brod nakonec získal dotace na obě lávky s bizarními jmény, stát mu pošle 23 milionů
Do konce letošního října Všezvěd, za rok Všudybud. Tedy pokud půjde všechno podle plánu. V Uherském Brodě začali se stavbou dvou mostů, kterým dal jméno Všezvěd Všudybud, postava z Komenského díla Labyrint světa. Jako první přichází na řadu stavba Všezvěda, jehož základ se vypne nad řekou Olšavou už v polovině června, druhé přemostění povede nad mezinárodní silnicí I/50. Obě stavby mají významně ulehčit především pěším a cyklistům, kteří míří z centra přes rušné ulice k sídlišti Olšava.
Propoj má velký význam, neboť sídliště Olšava je nejvýznamnější rozvojovou lokalitou pro bytovou výstavbu ve městě. Reálně se tady nic neděje, byty nerostou. Dopravní dostupnost autem je tady sice dostatečná, ale totéž nelze říct v případě pěších a cyklistů, potvrdil místostarosta Jan Hrdý, který má dopravu v kompetenci.
Obě stavby nebudou nijak levné, celkem přijdou na 48 milionů korun. Městu ale významně pomůže dotace, konkrétně ze Státního fondu dopravní infrastruktury. První lávka přijde na 22 milionů, přičemž dotace představuje 8 milionů. Náklady na vznik druhého mostu vychází na 26 milionů, zde získáme 15 milionů korun, vypočítal starosta Patrik Kunčar. Součástí celkové ceny je také stavba cyklostezky, která začne na parkovišti u aquaparku Delfín a na sídlišti Olšava se napojí na už vybudovanou trasu do Nivnice. Vznikne i nové osvětlení a mobiliář.
V polovině června by se měl ve městě objevit speciální transport s pylonem a čtyřmi částmi, které překlenou Olšavu. Všechny díly by se pak měly smontovat za jeden den, upřesnil místostarosta Petr Vrána, který je zodpovědný za ekonomiku. Velmi jsme si oddechli, že jsme nakonec získali i dotaci na druhý most. Dnes je tedy jasné, že práce na sebe budou navazovat. Jakmile v říjnu skončí stavba Všezvěda, v následujících týdnech začne příprava Všudybuda, doplnil Petr Vrána.
Oba nové mosty mají opticky navazovat na lanový most přes vlakové nádraží, který je v provozu od září 2010.