Všezvěd už stojí, Všudybud se připojí za rok
Foto: ara / Nad Olšavou se klene nový most s nevšedním názvem Všezvěd. Jde o první ze dvou lávek, které zajistí cyklistům a pěším bezpečnou cestu na sídliště Olšava.
Pondělí 17. září se zapíše do kroniky Uherského Brodu, právě v tento se otevírá první ze dvou mostů, který významně uleví dopravě cyklistů a pěších z centra na sídliště Olšava. Nepřehlédnutelným konstrukcím, obě budou natřeny bílou barvou, dal jméno Všezvěd Všudybud, postava z Komenského díla Labyrint světa. Jako první otevíráme lávku Všezvěd, zároveň bude poklepán základní kámen navazující lávky Všudybud, která chceme otevírat v nadcházejícím roce 2019. Všudybud překlene rušnou mezinárodní silnici I/50, sdělila Elen Sladká, mluvčí Uherského Brodu.
Všezvěd, který se pne nad řekou Olšava, tvoří pylon a čtyři části, které do města přivezl na začátku letních prázdnin speciální transport. Všechny díly se následně daly dohromady za jediný den. První lávka byla dokončena v předstihu, prováděcí firma měla termín do konce října. A cestu na sídliště krátí i bez Všudybuda. Po překonání mostu vede nyní odbočka k takzvané Myší díře, stále velmi frekventované spojce vedoucí přímo na sídliště.
Oba mosty přijdou na bezmála 48 milionů korun. Město však celou částku neplatí z vlastního. První lávka stála zhruba 22 milionů, přičemž dotace od Státního fondu dopravní infrastruktury činí osm milionů. Druhý mostu vychází na 26 milionů, tady představuje dotace pětadvacet milionů korun, sdělil už dřív Jan Hrdý, místostarosta odpovědný za dopravu. Součástí celkové ceny je také stavba cyklostezky, která začíná na parkovišti u aquaparku Delfín a na sídlišti Olšava se napojí na už vybudovanou trasu do Nivnice. Kromě toho vznikne také nové osvětlení a mobiliář. Před mostem Všezvěd lákají k posezení dvě lavičky, dodal místostarosta Petr Vrána.
Při pohledu ze sídliště Olšava budou oba nové mosty opticky navazovat na největší mostní konstrukci ve městě, kterou je lanový most přes dopravní terminál. Ten stojí od září 2010.