Výjimka pro Ostroh padla, třicítka už tady neplatí

Výjimka pro Ostroh padla, třicítka už tady neplatí
Foto: ara  /  Tuto značku už v Uherském Ostrohu neuvidíte
Uherský Ostroh Zprávy 28 / 02 / 2013

Uherský Ostroh už není městem, kde za sněhu a deště musíte pod hrozbou pokuty šlápnout na brzdu a z obvyklých padesáti zvolnit na třicet kilometrů za hodinu. Po čtyřech letech tady na hlavní silnici I/55 znovu platí stejná rychlost jako na všech ostatních místech regionu. K návratu padesátky přispěla loňská kompletní rekonstrukce průtahu. Návrat k normálu ale není bez potíží.
„Především v noci se tady rychlost podle místních obyvatel nedodržuje. S policií proto už jednáme o tom, aby u nás častěji měřila rychlost,“ vysvětluje Hana Příleská, starostka Ostrohu. Avšak že by se omezení rychlosti mělo do města vrátit, to téměř vyloučila. „Dříve voda stříkala z vyjetých kolejí na chodníky. Stěžovali si také lidé, jejichž domy stojí bezprostředně u silnice. Rekonstrukce silnice tento problém vyřešila. Dnes jde o přístup řidičů k dodržování pravidel.“

?Výjimečná výjimka
Ostroh získal v roce 2009 na žádost bývalého vedení radnice výjimku. Krajský odbor dopravy tehdy schválil nové opatření i přesto, že hlavní silnice tady nebyla v havarijním stavu. Podobné omezení se přitom povoluje pouze v čase zásadních oprav a rychlost vozidel se nereguluje na přání měst, ale dopravní policie.
Třicetikilometrová rychlost se týkala vjezdu do města ve směru od Ostrožské Nové Vsi až po křižovatku u restaurace Osmek.
„V Ostrohu šlo o skutečnou výjimku,“ komentuje situaci Aleš Mergental, mluvčí Policie ČR v Uherském Hradišti. „Pokud jde o policii, ta k tomuto opatření dala před lety souhlas především proto, že hlavní silnice měla na několika místech tak vyjeté koleje, že se v nich za deště držela voda.“

?Jedno pro, jedno proti
„Čtyřleté omezení rychlosti tady mělo jednoznačně pozitivní vliv na bezpečnost místního provozu,“ myslí si padesátník Pavel, který bydlí poblíž hlavního tahu. „Na druhou stranu je pravda, že auta jste tady „cítil“ mnohem víc než dnes.“
Starousedlík svojí poznámkou připomněl názory některých dopravních expertů, kteří jsou paradoxně proti snižování průjezdových rychlostí. Poukazují přitom na skutečnost, že zpomalená auta vypouští do ovzduší mnohdy až o čtyřicet procent více oxidu uhelnatého než při jízdě klasickou padesátkou.

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace