Výšku auta vám možná změří laserem

Výšku auta vám možná změří laserem
Foto: ara  /  Veselský podjezd má sníženou výšku, strop nemá obvyklé čtyři metry, ale jen 3,9 metru.
Veselí nad Moravou Zprávy 13 / 06 / 2012

Kamiony jedou po oficiální objížďce, a přesto nemají jistotu, že projedou. Na vině je snížená výška podjezdu na cestě z veselského centra k sídlišti Hutník, který nemá čtyři, ale jen tři metry devadesát. Trasa je přitom v rámci dlouhodobé rekonstrukce silnice I/55 tou nejkratší, po které se nákladní vozy a kamiony mohou vydat na Brodsko a dál na Slovensko. Od 26. března, kdy dlouhodobé opravy začaly, tady uvízlo téměř sedmdesát vozů. Městská policie na místo namířila jednu ze svých kamer. Opatření je nutné také proto, že pokud se silnice zablokuje, hasiči nebo záchranka musí hledat při cestě na sídliště nebo do sousední nemocnice vlastní objížďku.
Současné problémy připomněly havárii z letošního ledna, kdy jeden z kamionů odřízl východní část města na dlouhé dvě hodiny. „Dopravní nehoda tehdy jasně ukázala, jaké nebezpečí skýtá jediný povolený průjezd spojující východní část města, tedy sídliště Hutník a ulici Kollárova včetně areálu nemocnice, s dalšími městskými částmi. Hledání vhodného alternativního propojení silnice I/54 od Blatnice s dalšími klíčovými komunikacemi patří mezi strategické body dalšího rozvoje města,“ komentovala situaci Petra Pavková, mluvčí Veselí nad Moravou.
Zatímco lednová nehoda ještě byla varováním, dnes jsou problémy na denním pořádku. A to i přes to, že svislé dopravní značení jasně upozorňuje na sníženou výšku. Kdo ji má vyšší, musí se vydat na Slovensko přes mnohem delší objížďku. Tedy přes Moravský Písek, Uherské Hradiště a Uherský Brod.
„Objížďka je řádně označena, ale někteří řidiči vyznačené trasy nerespektují. Situaci sledujeme a budeme ji řešit společně s policií. Dosud ale přesný způsob opatření, který by situaci dokázal uspokojivě vyřešit, nemáme,“ sdělila novinářům Nina Ledvinová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
Klíčovou roli při průjezdu Veselím hraje znalost prostředí. Také proto mají největší potíže řidiči z ciziny. Strážníci vůbec nejvíc pokutují Maďary, Poláky a Ukrajince, které k nižšímu podjezdu chybně navádí satelitní GPS. „Češi o sníženém „stropu“ většinou vědí. Já proto, že tudy jezdívám často,“ poznamenal Marek Jedlička, řidič jedné z moravských dopravních společností.
Originální, ale nákladné řešení situace nabízí nápad veselské radnice. Podle studie, kterou si město už nechalo zpracovat, by mohl výšku aut měřit laserový paprsek. „Pokud by vozidloo přesáhlo maximální průjezdnou výšku, dostal by řidič okamžitě upozornění, že neprojede. Mohl by se tak včas otočit a zvolit jinou trasu,“ oznámil v regionálním tisku starosta Miloš Kozumplík s tím, že pořízení systému by přišlo na dva miliony korun.
Objížďka má skončit až 1. listopadu, den po oficiálním ukončení prací na I/55.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace