Výuka jen tří dětí? V Brodě bez problémů

Výuka jen tří dětí? V Brodě bez problémů
Foto: ilustr.
Uherský Brod Zprávy 15 / 05 / 2012

Výchovný poradce nebo metodik prevence dnes nechybí v žádné základní škole. Jemomže asistenti pedagoga či specializovaný školní psycholog patří k vymoženostem, které si školy v době napnutých rozpočtů příliš dovolit nemohou. Brodské Základní škole na Mariánském náměstí se letos podařilo získat z evropských dotací přes čtyři miliony, díky kterým bude na škole tři roky fungovat pracoviště psychologa. Učitelé tak budou mít k ruce dvě odborné asistentky.
Věnovat se mohou žákům s poruchami učení a soustředění, rozvíjet mohou i mimořádně talentované žáky. Velkým přínosem je i možnost individuálního přístupu k žákům minorit. Některé děti mívají i problémy s jazykem. Máme tady Vietnamce, dříve k nám chodily děti například i z Mongolska nebo Ukrajiny. Právě jazykové pokroky dětí jsou při práci asistentek nejvíce patrné, pochvaluje si Bohuslav Jandásek, ředitel školy, která se mimo jiné věnuje právě i problematice multikulturního vzdělávání.
Díky projektu si můžeme dovolit i adaptační pobyty žáků, nebo například seznamovací večer prvnáčků se spolužáky a učiteli, kterého se mohou zúčastnit i rodiče. Tyto pobyty jsou hrazené z projektu, takže se jich mohou účastnit i děti ze sociálně slabších rodin, čímž se skutečně utuží kolektiv a nikdo není vyčlěněný. Můžeme se také individuálně věnovat mimořádně nadaným dětem. To zajišťují pracovníci Mensy na základě dotazníku. Momentálně naši školu navštěvují dvě velmi talentované dívky, doplnila učitelka Jitka Hudečková.
Nové možnosti si pochvaluje i jedna z nových asistentek pedagogů Michaela Blahová. Často si i děti vezmeme z hodin do terapeutické místnosti, kde jsou ve tří či čtyřčlených skupinkách. Při takovém množství dosahují i méně nadané děti velkých pokroků. Především u prvňáčků je to patrné. U starších dětí je to pak především otázka motivace, doplnila Blahová.

TOPlist