Žádný kolaps, průjezd je naopak rychlejší. Komplikace čekají Rybárny.
Foto: pas
Obavy se nenaplnily, doprava nekolabuje. Rekonstrukce mostu J. A. Bati v Uherském Hradišti průjezd městem nijak nekomplikuje, paradoxně je naopak průjezd rychlejší než před zahájením stavebních prací. Ani ve špičkách se netvoří žádné kolony, což experti přisuzují i informační kampani.
„Očekávané scénáře dopravních komplikací nebo dokonce kolapsů se zatím nenaplnily. Závažné výkyvy neřešíme ani ve veřejné dopravě,“ potvrdil Jan Pášma, mluvčí uherskohradišťské radnice.
Jak je to možné? Řidiči z obav před kolonami, na které dopravní experti upozorňovali, volí jinou trasu, spousta z nich jezdí po obchvatu města. „I když je to zvláštní, provoz je slabší. Významnou roli hraje i vypnutý semafor na mostě,“ je přesvědčený Kamil Teplý, jezdící za prací do Buchlovic. „Ukazuje se, že spousta řidičů i dopravců si cestu přeplánovala a zvolila jiné trasy. Hlavně po jarních prázdninách čekal zpoždění a zácpy snad úplně každý, ale všechno bylo v pohodě,“ nechal se slyšet Martin Štětkář, ředitel společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje. „Ale nejvíc asi pomáhá navigace. Opravu mostu spojenou s dopravním omezením jsme totiž nahlásili do systému, který pak řidiče navádí na lépe sjízdnou trasu,“ prohlásil Karel Chudárek, ředitel krajského Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Rekonstrukční práce stále probíhají na polovině mostu ve směru z Uherského Hradiště do Starého Města, až v letních měsících se přesunou na druhou polovinu. „Ve druhé polovině března se práce rozšíří o úpravy dopravní infrastruktury u Rybáren, kde se dělníci pustí do přeložek sítí a následně do stavby chodníku,“ prozradil Pášma. Obyvatele Rybáren tak čekají komplikace, dočasně totiž dojde k uzavření všech tří napojení Rybáren na silnici I/55. Dopravní obslužnost městské části zajistí výhradně ulice Luční. „Chodci se do Rybáren dostanou pouze po funkčních chodnících mimo stavbu. I když jsme požadovali zřízení dočasného přechodu, z bezpečnostních důvodů požadavek neprošel,“ doplnil mluvčí radnice.
Rekonstrukci mostu vyžaduje jeho stavební stav, trpí především soustavným zatékáním. Denně po něm navíc jezdí více než 23 tisíc vozidel. „Most byl postavený v roce 1956, za bezmála sedmdesát let neprošel zásadnější rekonstrukcí, některé prvky jsou tak na hranici životnosti,“ připomněla Lenka Trubelíková, mluvčí ŘSD.
Stavební firma rozšíří vozovku o 1,5 metru na úkor dnes zbytečně širokých chodníků, samozřejmostí je položení nového silničního koberce. „Odstraníme vozovkové souvrství a opravíme horní část nosné konstrukce, provedeme také nové izolace, římsy a zábradlí. S využitím pontonů na řece Moravy souběžně sanujeme spodní stavbu a spodní povrch nosné konstrukce mostu,“ přiblížil práce Michal Kunc, projektový manažer zhotovitele stavby. Křižovatku s ulicí Svatojiřské nábřeží ještě doplní přechody pro chodce.
Uherské Hradiště investiční akci využije k vybudování nové autobusové zastávky a světelné křižovatky s přechodem pro chodce bezprostředně za mostem při vjezdu do Rybáren. Samozřejmostí je nové veřejné osvětlení. Staré Město zase zrekonstruuje chodníky po obou stranách silnice od Rybáren až po Baťův kanál.
Investice spolkne 56,7 milionu korun, podíl města Uherské Hradiště představuje 9,6 milionu, sousedního Starého Města pak pět milionů.