Zákaz nezákaz, kamiony dál duní Stráním

Zákaz nezákaz, kamiony dál duní Stráním
Foto: il.  /  Kamiony? Ne, děkujeme.
Strání Zprávy 02 / 09 / 2011

I když těžkotonážní kamiony nad sedm a půl tuny do Strání nesmí, čtyřkilometrovým průtahem projede denně několik kolosů. Nejde přitom o žádná drobná překročení limitu, plně naložený kamion může mít i 40 tun. Je tedy jasné, že další intenzivní porušování zákazu už straňanské silnice a mosty nevydrží. ?Co však s tím, když silnice není ve správě obce?
„Důvody, proč tudy nemohou jezdit těžká auta, jsou oprávněné. Silnice je však v majetku Ředitelství silnic a dálnic. Obec samotná proto nemá žádné páky jak změně pomoci,“ vysvětluje Ondřej Benešík, starosta Strání. Jeden důležitý krok už obec pro zlepšení přece jen udělala. Pokud se do Strání od ledna 2012 vrátí policisté, kamiony už beztrestně neprojedou.
„Na hlavní komunikaci platí zákaz průjezdu těžkých vozidel už od Veselí nad Moravou. Hlídky tady proto podle možností provádí kontroly. Podle našeho zjištění by se však ve Strání nemělo jednat o masové porušování zákazu. Jde o jednotlivé průjezdy v průběhu dne,“ doplnil Aleš Mergental, mluvčí policie z Uherského Hradiště. Podle něj hrozí řidiči za porušení zákazu pokuta na místě až dva tisíce. „Ve správním řízení pak jde až o desítky tisíc korun,“ upřesnil Mergental.
K zákazu průjezdu kamionů došlo ve Strání po rozdělení Československa. Hraniční přechod v Květné totiž nebyl určený pro odbavení kamionů. „Zrušením hraničních přechodů v rámci schengenských dohod se sice otevřely další možnosti nákladní dopravy, obnovení tohoto stavu však brání několik neúnosných mostních objektů a celkový stavebně-technický stav silnice  I/54 na území Zlínského kraje,“ uvedla Nina Ledvinová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic. Podle ní je stav tohoto průtahu špatný a vyžádal by si celkovou a poměrně nákladnou opravu, a to včetně zesílení konstrukčních vrstev vozovky. „Zakázaný průjezd nákladních vozidel obcí je stav, který zřejmě trápí obec a její uživatele, ale majetkový správce silnice může tento stav stěží ovlivnit. Pokud je stávající dopravní značení v pořádku, je tato záležitost v režimu Policie ČR, která by měla řidiče porušující toto značení stíhat,“ vzkazuje Ledvinová a přidává radu.
„Pokud se obec domnívá, že toto značení by bylo vhodné doplnit, může zpracovat návrh řešení. Po schválení příslušnými orgány by ředitelství značení doplnilo,“ shrnula Ledvinová.
Zvýšený průjezd aut včetně těch těžších zaznamenali ve Strání v polovině srpna. Před Starým Hrozenkovem se tehdy stala vážná dopravní nehoda, která hlavní tah zcela zablokovala. „Mezinárodní silnice byla asi tři hodiny zcela uzavřená,“ uvedla Milena Šabatová, inspektorka uherskohradišťské policie.

autor: LUKÁŠ FABIÁN
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace