Zastávek je málo, ale přibude jen jedna

Zastávek je málo, ale přibude jen jedna
Foto: sal
Uherské Hradiště Zprávy 19 / 03 / 2015

Síť zastávek městské hromadné dopravy v Uherském Hradišti nesplňuje požadavky a nároky cestujících. I proto radnice připravuje generel dopravy. Jestli si ale posvítí na všechna hluchá místa, to je otázka. Aktuálně je jistá jen výstavba nové zastávky u zimního stadionu. Spekuluje se o vlakovém nádraží nebo Staré Tenici.
„Její potřeba je dlouhodobá záležitost. O vytíženosti nepochybujeme, ať už kvůli vysokoškolskému areálu, nové rozvojové lokalitě pro bydlení nebo několika sportovištím v okolí,“ potvrdil Zdeněk Procházka, místostarosta Uherského Hradiště, podle kterého přesné umístění oboustranné zastávky ještě neexistuje. „Její polohu navrhne až studie a projektová dokumentace. Každopádně jednou z podmínek je, aby obsluhovala spoje do Mařatic i Jarošova,“ dodal Procházka.
ČSAD Uherské Hradiště, které pro město zajišťuje MHD, má však jasno. Zastávka se musí realizovat před kruhovým objezdem ve směru od centra, jinak nemá smysl. „Cílem zastávky je rovněž zajistit bezproblémové otáčení autobusů, které vozí školáky na plavání nebo bruslení. Aktuálně u zimáku různě couvají, což je nebezpečné. Takhle by se otáčely na kruháči,“ říká Ivan Kallus, zástupce ředitele pro autobusovou dopravu ČSAD Uh. Hradiště, podle kterého zastávka poslouží i linkovým autobusům. Stávající zastávka u Kauflandu je nepoužitelná, jde o zbytečnou investici. „Je úplně k ničemu, není průjezdná. Kdyby byl vzadu aspoň kruhový objezd,“ přikyvuje Kallus.
Zastávka u zimního stadionu se zrodí v příštím roce, odhadované náklady však určí až projektant. Její realizace každopádně vychází z potřeb cestujících, není součástí připravovaného generelu.
„Jeho cílem je optimalizace a zlepšení městské hromadné dopravy v celém souměstí (Staré Město, Uherské Hradiště, Kunovice - pozn. autora). Až bude na stole, můžeme hovořit o konkrétních plánech,“ poznamenal Procházka.
Počet zastávek v Uherském Hradišti je každopádně nedostačující, což mimochodem potvrdila i iniciativa občanského sdružení Za lepší MHD. Jejich hustota je nesrovnatelná se stejně osídlenými městy a paradoxně je vyšší v okrajových částech než centru. A tak se hovoří o realizaci zastávky u vlakového nádraží nebo Staré Tenici. „Když nám město zajistí podmínky, nejsme proti. Největším problémem Uherského Hradiště ale je, že nemá dostatek okružních křižovatek,“ tvrdí Kallus. U vlakového nádraží už před časem zastávka byla, ale nepřežila. Její obnovení by nebylo bezbolestné. „Křižovatka u Trianglu je katastrofální. Za současné situace autobus při odbočování na Štěpnice zasahuje do levého jízdního pruhu, což je vzhledem k hustotě provozu nemyslitelné. Jediným řešením je úpravy křižovatky, což se výrazně prodraží,“ poznamenal Kallus s tím, že návštěvníci města, kteří přijedou vlakem, nemají zastávku MHD v docházkové vzdálenosti.
Zastávka ve Staré Tenici se dostává na pořad dne v souvislosti se stěhováním žáků ZUŠ Uherské Hradiště do prostor bývalého internátu SOŠ na Starém Mojmíře, ale určitě si ji zaslouží i 760 obyvatel sídliště. „Dokážu si ji představit u myší díry, zatáčka je dostatečně dimenzovaná. Vždyť aktuálně lidé pouličku skoro nevyužívají, nejbližší zastávku totiž mají u nemocnice, což je ale jen o tři sta metrů blíž než autobusové nádraží,“ kroutí hlavou Kallus.
Lepší MHD byla jedním z volebních slibů vládnoucí koalice. Kolik do její modernizace investuje, zatím není jasné. „Čekáme na generel. Jisté je, že zatím neexistuje žádný dotační titul na podporu MHD,“ reagoval místostarosta Zdeněk Procházka.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace