Zatáčka u Hluku vyhazuje auta do plotu

Zatáčka u Hluku vyhazuje auta do plotu
Foto: ara  /  Problémové místo - Na první pohled není sjezd z kunovických Nových Dvorů ke Hluku ničím výjimečný. Statistiky ale vypovídají něco jiného.
Hluk Zprávy 08 / 03 / 2013

Kdo přijíždí k tomuto úseku a má sportovní srdce, často neodolá. Horizont naplno, pak lehce doleva, při sjezdu znovu plný plyn a pak táhlá zatáčka doprava. A rázem jsme na rovince a za několik vteřin v cíli, ve městě Hluk. Tento „soukromý závod“ už na trase mezi Kunovicemi a Hlukem, v místech zvaných Nový dvůr, odjely tisíce řidičů. Problém je v tom, že desítky z nich skončily v plotě u místní stolárny a dva řidiči zaplatili životem.
Kuriozitou je pak situace z loňského června, kdy v rozmezí dvou dnů bouralo na stejném místě šest aut. Na první pohled a projetí přitom nic nenasvědčuje tomu, že jde o jedno z nejproblémovějších míst v regionu.
Čím je tedy tento úsek tak nebezpečný? „Ve směru od Kunovic jde o klesání a krátké ostré zatáčky za sebou. Řidiči tomu musí přizpůsobit rychlost jízdy. Právě nepřiměřeně vysoká rychlost je příčinou těchto nehod,“ vysvětluje Aleš Mergental, mluvčí České policie v Uherském Hradišti. „Za Novým dvorem končí omezení rychlosti, místo padesátky se může jet znovu až devadesátkou. Proto zůstává na řidičích, jestli do navazujících zatáček pojedou devadesátkou, šedesátkou, nebo třicítkou za mokra…“
Vít Šimčík, spolumajitel stolařství, jehož oplocení bývá především na jaře a v létě pro spěchající řidiče záchrannou sítí, má jiné vysvětlení. „Když se podíváte na zatáčku z naší strany, tedy zespod a od Hluku, uvidíte mírné naklopení směrem k naší dílně. K havárii je tady blízko pokaždé, když jede někdo rychle třeba za mrholení. Zatáčka svým nastavením auto vynese směrem doprostřed. Řidič pak v nečekané situaci strhne volant doprava, dostane smyk a pak už mu musíme často pomáhat z plotu zpět na silnici,“ říká Šimčík.
Statistiky policie i stolařů se už dlouhé roky odlišují. Zatímco loni tady policie zaznamenala za celý rok jen tři nehody, z toho dvě 4. a 5. června, řemeslníci si ve stejném červnovém týdnů odškrtli na nástěnce šest bouraček. V celoroční bilanci je pak v jejich záznamech jedenáct zápisů. „Spousta řidičů totiž svoje kolize vůbec nehlásí,“ řekl k tomu Vít Šimčík.
Vysvětlení je prosté. Řidič nemá povinnost hlásit dopravní nehodu, když zjevná škoda na vozidle nepřesáhne 100 tisíc korun, nedošlo ke zranění osoby nebo nevznikne hmotná škoda na majetku další osoby. „Pokud jde o loňské dvě červnové nehody, v obou případech šlo o nezvládnutí příliš rychlé jízdy na mokré vozovce při průjezdu pravotočivou zatáčkou, smyk a výjezd mimo vozovku. Obě nehody se obešly bez zranění,“ upřesnil policejní mluvčí Aleš Mergental.
O nedostatku škod na majetku však v případě stolařství nemůže být řeč. „Nehody řešíme s řidiči individuálně a peníze na opravu získáváme přes jejich zákonnou pojistku. Částky ale zdaleka neodpovídají nákladům, které musíme vynaložit. Když oprava plotu vyjde na dvacet tisíc a vy dostanete od pojišťovny tři, tak si asi dokážete představit naši reakci…,“ poznamenal Vít Šimčík.
Nebezpečí na silnici pomohli ve druhé polovině loňského roku zmírnit silničáři. Sporný úsek pokryli asfaltem, který má už na pohled drsný povrch. „Od té doby u nás nikdo neboural, nový koberec tomu hodně pomohl,“ říká Šimčík. Zanedlouho to ale podle něj už platit nemusí. „V zimě lidé tudy zase tak rychle nejezdí. Je otázkou, co s rychlostí aut udělá jaro a teplejší dny. Navíc některé úseky mají po zimě díry, takže se jim budou muset řidiči ve vyšší rychlosti vyhýbat.“

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace