Zetka drhne, na vině je software i řidiči autobusů, tvrdí Kallus

Zetka drhne, na vině je software i řidiči autobusů, tvrdí Kallus
Foto: Zlínský kraj  /  Nová čipová karta zatím cestování spíše komplikuje než usnadňuje...
Slovácko, Uherské Hradiště Zprávy 17 / 02 / 2021

S problémy cestujících se roztrhl pytel! Společnost ČSAD Uherské Hradiště sotva vyřešila vyplácení zůstatku ze starých bezkontaktních čipových karet a už má zase čelo plné vrásek. Aktuálně se o rozruch postarala nová čipová karta Zetka, která prostě někdy nefunguje. Na vině je software a lidský faktor.

„Jezdím za prací do Dolního Němčí a ani jeden z řidičů mi po celý týden od zakoupení karty lístek neprodal, poukazovali na špatný software ve strojcích, který kartu nenačte. Je to zvláštní, kraj v médiích a na webu s velkou pompou avizuje novou kartu, která nakonec nefunguje, jak má. Asi vázne koordinace s dopravcem,“ kroutí hlavou Oleg Kapinus z Uherského Hradiště. A zdaleka není jediný, kdo se ocitl v podobné situaci. „Nová karta funguje stejně jako vládní nařízení proti koronaviru, zatímco v pouličce nemá problém, tak na příměstských spojích je zbytečná,“ poznamenal trefně Jiří Šaroch ze Starého Města.

ČSAD Uherské Hradiště nestrká hlavu do písku, problémy s výdejem jízdenek na čipovou kartu „bez mučení“ přiznává. „Když se karta testovala na jednotlivých případech, vše běželo jako švýcarské hodinky. Jenže aktuálně systém provádí statisíce operací dohromady a objevují se chyby,“ potvrdil Ivan Kallus, zástupce ředitele pro autobusovou dopravu společnosti ČSAD Uherské Hradiště, s tím, že stížnosti cestujících eviduje od 3. února. Jejich tvrzení podpořili i řidiči, kteří dopravci hlásí problémy při prodeji jízdenek. „IT technik intenzivně pracuje na vychytání problému, věřím, že se to každým dnem podaří. S dodavatelem software řeší vylepšení programu, aktuálně karty odhadem nefungují v pěti procentech případů. Zkrátka se občas stane, že ji přístroj nenačte,“ pokračoval Kallus. Platební karty však paradoxně fungují.

Na vině však podle dopravce není jen software, ale i lidský faktor. Řidiči autobusů se totiž po změně integrované dopravy ve Zlínském kraji s novinkami stále sžívají. „Občas zkrátka zadají špatnou operaci, nestisknou správné tlačítko,“ přiznal zástupce ředitele.

Dopravci se shodují, že Zlínský kraj výměnu čipových karet podcenil. Už samotným termínem prodeje Zetky, který spustil až 18 dní po ukončení platnosti starých karet. Cestující si tak aktuálně žádají o vyplacení zůstatků. „Seznam čítá 25 tisíc karet se zůstatkem, jen jedno procento lidí na ní má více než dvě stovky, dvě procenta více než stovku a u ostatních jde o desítky korun. Zatím si o peníze požádalo asi pět set cestujících, nejméně jsme na účet posílali 1,20 korun,“ uvedl Kallus.

Tagy článku

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace