Zpráva desetiletí! Dálnice mezi Hulínem a Fryštákem má stavební povolení
Foto: iDobryDen.cz
Je to zpráva desetiletí. Po jedenácti letech útrap totiž ministerstvo dopravy vydalo dlouho očekávané stavební povolení na výstavbu dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem. Jestli se na jaře skutečně začne stavět, však ještě není jisté. Plány totiž opět mohou překazit ekologické organizace.
„Stavební povolení na dálnici D49, která propojí Hulín s Fryštákem a zajistí napojení na slovenskou dálnici D1, je opožděným vánočním dárkem pro občany střední a východní Moravy,“ prohlásil Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, který se dlouhodobě zasazuje o výstavbu dálnic. Stavební povolení podle něj připomíná románový bestseller, protože je sepsáno na neuvěřitelných 288 stranách.
V případě dlouho očekávaného úseku mezi Hulínem a Fryštákem jde už o „druhý pokus“. Předchozí stavební povolení totiž před jedenácti lety zrušil soud a vše skončilo až u úředníků v Bruselu, kteří před čtyřmi lety schválili výjimku z EIA.
„Teď už jenom záleží na ekoaktivistech, těžko říct, jestli mají v plánu se v dokumentu „rýpat“ a odvolají se. Když nechají povolení na pokoji, můžeme na jaře stavět,“ poznamenal Libor Lukáš, bývalý hejtman a dnes krajský předseda hnutí Trikolóra ve Zlínském kraji, s tím že, případě D49 jde o dálnici evropského významu, kterou do prioritních dopravních sítí TEN-T zařadil Evropský parlament.
„Dálnice výrazným způsobem zlepší konkurenceschopnost a dynamiku rozvoje Zlínského kraje. Morava o investici usiluje už od třicátých let minulého století, kdy stavbu silniční magistrály, napříč Československem, významně prosazovala zlínská firma Baťa,“ dodal Lukáš, který doufá, že radost z vydaného stavebního povolení nebude předčasná.