Zpráva desetiletí! Dálnice mezi Hulínem a Fryštákem má stavební povolení
Foto: archiv / Dálnice D49 má zelenou! Co na to ekologičtí aktivisté?
Je to zpráva desetiletí. Po jedenácti letech útrap totiž ministerstvo dopravy vydalo dlouho očekávané stavební povolení na výstavbu dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem. Jestli se na jaře skutečně začne stavět, však ještě není jisté. Plány totiž opět mohou překazit ekologické organizace.
„Stavební povolení na dálnici D49, která propojí Hulín s Fryštákem a zajistí napojení na slovenskou dálnici D1, je opožděným vánočním dárkem pro občany střední a východní Moravy,“ prohlásil Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, který se dlouhodobě zasazuje o výstavbu dálnic. Stavební povolení podle něj připomíná románový bestseller, protože je sepsáno na neuvěřitelných 288 stranách.
V případě dlouho očekávaného úseku mezi Hulínem a Fryštákem jde už o „druhý pokus“. Předchozí stavební povolení totiž před jedenácti lety zrušil soud a vše skončilo až u úředníků v Bruselu, kteří před čtyřmi lety schválili výjimku z EIA.
„Teď už jenom záleží na ekoaktivistech, těžko říct, jestli mají v plánu se v dokumentu „rýpat“ a odvolají se. Když nechají povolení na pokoji, můžeme na jaře stavět,“ poznamenal Libor Lukáš, bývalý hejtman a dnes krajský předseda hnutí Trikolóra ve Zlínském kraji, s tím že, případě D49 jde o dálnici evropského významu, kterou do prioritních dopravních sítí TEN-T zařadil Evropský parlament.
„Dálnice výrazným způsobem zlepší konkurenceschopnost a dynamiku rozvoje Zlínského kraje. Morava o investici usiluje už od třicátých let minulého století, kdy stavbu silniční magistrály, napříč Československem, významně prosazovala zlínská firma Baťa,“ dodal Lukáš, který doufá, že radost z vydaného stavebního povolení nebude předčasná.