Zvoní kruhovému objezdu umíráček? Obec čeká na audit

Zvoní kruhovému objezdu umíráček? Obec čeká na audit
Foto: ilustr. web
Mistřice Zprávy 08 / 01 / 2016

„Válečná vřava“ utichá, v Mistřicích pod tíhou argumentů silničářů i odboru dopravy pozvolna ustupují od iniciativy za vybudování kruhového objezdu na nebezpečné křižovatce u mlékárny. Navrhovaný projekt se totiž ukazuje jako jediné možné bezpečnostní řešení.
„Když se všechno zrealizuje podle projektové dokumentace, křižovatka se stane daleko bezpečnější. Silničáři totiž počítají s levými odbočovacími pruhy, ostrůvky, chodníkem na Mistřice, ale i výhledovým trojúhelníkem až 240 metrů na všechny strany,“ prohlásil po posledním jednání mistřický starosta Vladimír Sedláček, který je z 90 procent přesvědčený, že kruhový objezd už není prioritou. „Jen by prý vznikaly fronty a brzdil se provoz. Ale jelikož v obci vznikla i spontánní petice za kruhový objezd, kterou podpořila většina z 929 občanů starších osmnácti let, objednáme si odborný audit, který jej posoudí ze všech stran. Jeho verdikt ukážeme lidem, abychom měli čisté svědomí. Až pak zaujmeme definitivní stanovisko,“ zdůraznil Sedláček.
Občané Mistřic a Javorovce totiž petiční akcí podpořili dosavadní snahu trojlístku obcí Mistřice, Kněžpole, Bílovice o oživení kruhového objezdu. „Kolik dopravních nehod a smrtelných úrazů se musí na nepřehledné křižovatce ještě stát, aby se kompetentní úřady problémem konečně zabývaly?“ ptají se petenti. „Vyjíždění od Mistřic je za současné situace nebezpečné, křižovatka byla svědkem několika havárií. Ale snad nová křižovatka riziko eliminuje,“ chce věřit Sedláček.
Investorem plánované rekonstrukce, s níž se počítá v horizontu dvou tří let, je Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), které hodlá využít dotace z Evropské unie. „Okružní křižovatka byla vzhledem k vysoké dopravní intenzitě na silnici z Bílovic do Uherského Hradiště a výrazně nižším zatížením na ostatních větvích zamítnuta. Zásadní nesouhlas vyslovil také odbor dopravy jakožto silniční správní úřad,“ říká Bronislav Malý, ředitel ŘSZK. Aktuálně je podle něj navržená průsečná čtyřramenná křižovatka s levými odbočovacími pruhy a zálivky linkové dopravy. „Varianta vyšla z pohledu zlepšení bezpečnosti provozu jako nejvhodnější,“ tvrdí Malý. „Bezpečnost křižovatky zvýší i její oddálení od nemovitosti, která aktuálně brání v rozhledu. Samozřejmostí je snížení rychlosti,“ dodal Jan Pášma, tiskový mluvčí uherskohradišťské radnice.
Mistřice každopádně vyčkají na audit. Když se nakloní kruhovému objezdu, není vyloučené, že využijí „zbraní“, které jim nabízí role účastníka stavebního řízení. „Ale je to dvousečné. Taky by se pak mohlo stát, že se křižovatka nedočká vůbec žádných úprav,“ ví moc dobře starosta Sedláček.

autor: PETR ČECH
TOPlist